Wat is Guerilla Marketing?

Het is wanneer een kleiner bedrijf ‘onorthodoxe’ reclametechnieken op korte termijn gebruikt om de broodnodige aandacht te trekken.

Guerrillamarketing is ontworpen om een maximale impact te hebben tegen minimale kosten. Om dit voor elkaar te krijgen, gebruiken guerrillamarketeers gewoonlijk een verrassingselement zodat de campagne meer memorabel zal zijn. Het kan u ook meer creatieve controle bieden omdat het niet afhankelijk is van mediaplaatsing voor succes. Als u bijvoorbeeld een evenement rond uw product organiseert of straatartiesten inhuurt die gekleed zijn in een personage, dan zijn ze overal te zien, ook op tv en online, wat ervoor zorgt dat uw naam relevant blijft, zelfs nadat het spektakel is verdwenen.

De laatste tijd is het voor zowel grote als kleine bedrijven steeds belangrijker geworden om een basis van trouwe klanten te hebben. Zonder loyaliteit is het moeilijk om succesvol te zijn in de huidige concurrerende markt, omdat je de mond-tot-mondreferenties mist die zo belangrijk zijn voor groei.

Guerrillamarketing speelt in op deze behoefte door in te spelen op het verlangen van consumenten om te praten over hun ervaringen met merken die ze leuk vinden. Uitmuntende guerrillamarketeers creëren memorabele ervaringen – zowel positief als negatief – die mensen uitvoerig willen beschrijven of waarover ze zelfs willen bloggen; op die manier verspreiden deze berichten zich viraal via netwerken, waardoor een nieuw publiek wordt blootgesteld aan uw merk

Guerrilla Marketing kan ook worden gebruikt om de manier te beschrijven waarop kleinere bedrijven “onorthodoxe” reclametechnieken op korte termijn gebruiken om de broodnodige aandacht te trekken. Deze technieken zijn normaal bedoeld om veel buzz te genereren binnen hun doelmarkt, wat normaal ongeveer 10 keer goedkoper is dan dezelfde hoeveelheid exposure via traditionele media. Een voorbeeld van guerrillamarketing is wanneer je iets gratis weggeeft (bv. monsters, geschenken, spelartikelen), en ervoor zorgt dat mensen ervan horen. Als je het goed doet, zal dit zich als een lopend vuurtje verspreiden onder je doelgroep!

Is Guerrilla Marketing Effectief? Deel 1 Ik heb nogal wat vragen gekregen over de effectiviteit van Guerilla Marketing in vergelijking met andere vormen van reclame of promotie . Guerrillamarketing is een overkoepelende term voor een groot aantal korte-termijn tactieken die kunnen worden gebruikt om een bedrijf of evenement met succes op de markt te brengen. Aangezien elk slechts voor een specifiek doel en een specifieke periode wordt gebruikt zou het moeilijk zijn om hen in termen van doeltreffendheid te vergelijken. De meesten zullen het er echter over eens zijn dat er drie dingen moeten gebeuren voordat er enige vorm van marketing kan plaatsvinden: 1) Je moet weten waar je doelgroep “uithangt” 2) Je aanbod moet snel hun aandacht trekken 3) Je aanbod moet hen genoeg verleiden zodat ze meer willen onderzoeken Als je in staat bent om het zaadje van interesse te planten uit deze drie eenvoudige stappen dan geloof ik dat de meeste vormen van guerrillamarketing succesvol kunnen blijken als ze worden uitgevoerd.

Bekijk meer berichten uit de volgende categorieën

Call Now Button